Recensie: Amazon Primes The Idea of You

Dit jaar staat alvast gekenmerkt door sterke adaptaties die menig kijker en lezers aan de lippen van hun acteurs hebben hangen. Zo kwam in maart de film The Idea of You uit met niemand minder dan Anne Hathaway en Nicholas Galitzine. Dit is een adaptatie van het gelijknamige boek van Robinne Lee.

The Idea of You gaat over Solène, een moeder die last minute met haar dochter meegaat naar Coachella en hier een van de zangers, Hayes Campbell, van de boyband “August Moon” tegen het lijf loopt. Vanaf dat initiële moment, hebben Solène en Hayes een klik die zich doorheen het plot van de film zal ontplooien. Echter, Solène is een veertig-jarige moeder en Hayes Campbell is midden twintig, waardoor hun relatie zekere controversie oproept in de pers.

Acteurs

Een film met Anne Hathaway en Nicholas Galitzine roept al enige verwachtigen op. Beide acteurs zijn gekend voor hun respectievelijke prestaties in menige blockbusters. Met acteervaardigheden om u tegen te zeggen, spatte het vuurwerk van het scherm door deze twee acteurs in eenzelfde project te casten. Beide Hathaway en Galitzine geven alles om de romance tussen Solène en Hayes zo overtuigend mogelijk te maken, en dat is hen zeker en vast gelukt.

Dit is het soort film dat kan omschreven worden als “giggling, kicking my feet”. Meermaals appte ik mijn beste vriendin met selfies waarin ik aan het giechelen was of mijn mond openhing door scenes in deze film. Het is een luchtige en emotioneel bevangen film waarvoor je niet te hard moet nadenken maar die je van begin tot einde wel meeneemt in een verhaal waar iedereen zich wel in kan vinden. Want, als we eerlijk zijn, we hebben allemaal wel ooit gefantaseerd over wat er zou gebeuren mochten we de zanger(es) van onze favoriete bands of onze favoriete artiest ontmoeten en we verliefd worden op elkaar. Veeleer hebben de meesten van ons ook op AO3 en Wattpad al zeker zulke Y/N narratieven gelezen en misschien zelfs geschreven. Om zo een verhaal op het scherm te zien voelt als een zekere overwinning van tienerdromen en ’s nachts op je telefoon fanfictie te lezen over exact dit soort scenarios.

The Idea of You is een romcom perfect voor eender welk moment te kijken. Hij is luchtig en toch herkenbaar op sommige vlakken. Ik heb immens genoten van het kijken van deze film en geef hem dan ook met plezier vier sterren. Zeker kijken dus!

Foto van Catherine Cuypers